In- en verkoop van tweedehands audioapparatuur


info@vintro-media.nl
+31(0)6 21711204

Hoofdstraat 18 B/C
5683 AD, Best

KVK 58930280
BTW 172091573B01
NL52 ABNA 0463 7103 55


FAQ
Veelgestelde vragen

Wat zijn de openingstijden van Vintro-Media?
Vintro-Media heeft geen vaste openingstijden en is ook niet zonder afspraak te bezoeken. Er dient altijd vooraf een afspraak te worden gemaakt via mail of telefoon.

Hoe kan ik reageren op een product?
Vintro-Media is op verschillende manieren te bereiken. Bij alle advertenties op deze site staat een envelop, als u hier op klikt gaat u automatisch naar de contact pagina. U hoeft zich nergens voor aan te melden en zal alleen reactie op de door u gestelde vraag krijgen. Uw e-mail adres wordt nergens opgeslagen en zal niet gebruikt worden voor ongewenste reclame of andere zaken. 

Telefonisch is Vintro-Media ook te bereiken, zowel om te bellen, maar ook sms of whatsapp is mogelijk. Het nummer staat vermeld bij de bedrijfsinfo van Vintro-Media aan de linkerzijde van de pagina. Mocht u geen gehoor krijgen spreek dan de voicemail in of stuur alsnog een e-mail. Om een goed overzicht te houden heeft e-mail de voorkeur van Vintro-Media.

Is de aangeboden apparatuur getest en werkend?
Alle apparatuur die binnenkomt bij Vintro-Media wordt getest en nagekeken. Dit om er zeker van te zijn dat alles naar behoren werkt. Daarnaast krijgt alle apparatuur een kleine service beurt. Deze service beurt houd in het intern en extern reinigen van het apparaat. Zo wordt bijvoorbeeld stof, wat oververhitting of defecten kan veroorzaken, uit het apparaat verwijderd. Ook worden krakende potmeters gereinigd en eventuele defecten verholpen. Een voorbeeld kan zijn het vervangen van de lampjes voor de schaalverlichting. 

Ondanks dit kan het voorkomen dat het apparaat nog een bepaald defect heeft. Dit staat altijd vermeld bij de advertentie. 

Wat voor garantie krijg ik als ik een apparaat bij Vintro-Media koop?
Alle apparatuur wordt nagekeken en getest en wordt als werkend aangeboden. Mocht dit bij thuiskomst niet het geval zijn, kunt u zonder problemen de gekochte apparatuur terug brengen en krijgt u een ander exemplaar of uw geld terug. Deze zogenaamde aankoop garantie geldt op alle apparatuur, tenzij anders vermeld in de advertentie. Houd er wel rekening mee dat deze aankoop garantie alleen geld bij afhaal en dus niet bij verzending. Meer hierover is terug te lezen in de voorwaarde.

Hanteert Vintro-Media vaste prijzen?
Alle prijzen die bij de advertenties vermeld staan zijn vast. Dit geld ook als u meerdere producten tegelijk afneemt. De prijzen van Vintro-Media zijn erg scherp vergeleken met andere aanbieders en daarnaast heeft Vintro-Media in elke prijsklasse apparatuur. 

Hoe kan ik apparatuur inruilen / verkopen en accepteert Vintro-Media alles?
Vintro-Media is altijd geinteresseerd om audio apparatuur in te kopen, zelfs als het defect is. Dit kan door inruil of verkoop. Bij inruil wordt het afgesproken inruil bedrag in mindering gebracht op de verkoopprijs. De inruil waarde is afhankelijk van de aangeboden audio apparatuur. De voorkeur gaat uit naar inruil bij afhaal, echter is het na overleg ook mogelijk via verzending. 

Bij voorkeur komt u de aangeboden apparatuur naar Vintro-Media brengen, echter is het afhankelijk van wat u aanbied en de afstand mogelijk dat wij het bij u op komen halen.

Het is mogelijk dat de door u aangeboden spullen onvoldoende of geen verkoopwaarde hebben voor Vintro-Media. Daarom is het belangrijk om altijd voldoende informatie over het producten te communiceren naar ons. Dit houdt in typenummer, werking en de staat. Mochten we geen interesse hebben is het wel mogelijk om het kosteloos bij ons achter te laten en zorgen wij dat het wordt afgevoerd.

Mijn apparaat is defect, kan Vintro-Media dit ook repareren?
Ja, Vintro-Media neemt ook reparaties aan. Een deel van de reparaties doen wij zelf, echter maken we ook gebruik van een monteur met 30 jaar ervaring in audio/visuele reparaties. Heeft u een apparaat die u wilt laten repareren, neem dan even contact met ons op. Samen kunnen we dan kijken wat de geschatte kosten zijn van de reparatie en of het nog waard is om te repareren of dat vervangen wellicht een betere optie is.

Heeft Vintro-Media regelmatig nieuw aanbod?
Vintro-Media heeft over de jaren veel kennis en ervaring op gedaan in de tweedehands audio wereld en weet daardoor goed haar weg te vinden naar apparatuur. Hierdoor komt er wekelijks nieuwe apparatuur binnen en blijft het aanbod altijd interessant en vernieuwend. 

Aangezien Vintro-Media afhankelijk is van wat er aangeboden worden door derden, is het niet mogelijk vooraf te bepalen wat het aanbod in de toekomst zal zijn. Ondanks dat is het mogelijk voor u als klant om uw wens door te geven aan Vintro-Media. Wij zullen dan voor u op zoek gaan of u eerste keus geven als de door u opgegeven apparatuur bij Vintro-Media binnen komt.

Waarom bied Vintro-Media ook defecte apparatuur aan?
Vintro-Media bied ook de optie om defecte apparatuur in te ruilen. Hierdoor komt er grote aantallen defecte apparaten binnen. Om een te grote voorraad te voorkomen worden er regelmatig defecte apparaten direct doorverkocht. Met deze apparatuur is dan ook niet gerommeld door Vintro-Media en de soort storing staat ook altijd bij de advertentie vermeld.

Kan ik bij Vintro-Media ook terecht voor advies?
Vintro-Media helpt u graag met het vinden van de juiste apparatuur. Daarom zijn wij ook altijd te bereiken voor advies of hulp. Voor kleine of grote vragen kunt u altijd contact met ons opnemen. Dit mag uiteraard ook nadat u iets gekocht heeft en er toch niet uitkomt.

Is het mogelijk een apparaat te laten verzenden?
Bijna alle aangeboden apparatuur kan door Vintro-Media worden verzonden. De verzendkosten staan bij de advertentie vermeld. Deze genoemde verzendkosten zijn voor verzending binnen Nederland. Indien een apparaat niet verzonden wordt, staat dit bij de advertentie vermeld. Oorzaken hiervan kunnen het formaat of gewicht zijn. Ook kan het zijn dat door het formaat of gewicht een extra inpak toeslag betaald moet worden. Mocht dit het geval zijn, staat dit altijd bij de advertentie vermeld.

Verzend Vintro-Media ook naar het buitenland?
Verzending buiten Nederland is geen enkel probleem. Hier zijn wel andere kosten aan verbonden dan verzending binnen Nederland. De verzendkosten zijn verschillend per land en neem daarom altijd eerst contact op met Vintro-Media om er achter te komen wat deze kosten zijn. 

Hoe groot is het risico van verzending?
Vintro-Media heeft veel ervaring met het verpakken van apparatuur. Ondanks dat het risico nooit helemaal weg te nemen is, maakt Vintro-Media het risico wel zo klein mogelijk door goed en stevig te verpakken. Bij het verpakken wordt altijd rekening gehouden met de horten en stoten die het pakket tijdens transport te voortduren krijgt. Het is wel belangrijk dat u er van bewust bent dat verzending altijd op eigen risico is. Meer hierover vindt u in de voorwaarde.

Waarom moet ik eerst het aankoop bedrag overmaken en wordt daarna pas verzonden?
Om achteraf problemen en discussie te voorkomen over de betaling, dient altijd het volledige bedrag, inclusief de verzendkosten, vooraf te worden overgemaakt. Mocht u dit niet vertrouwen of wilt u eerst het apparaat zien, bent u altijd van harte welkom om het af te komen halen.

Op wat voor termijn verzend Vintro-Media mijn bestelling?
Vintro-Media streeft erna om bestellingen zo snel mogelijk af te handelen. Over het algemeen is dit binnen 48 uur na de bestelling. Er zijn echter een aantal factoren waar u rekening mee dient te houden. 

In de meeste gevallen zit er een dag vertraging tussen het overmaken van het geld en het ontvangen ervan door Vintro-Media. 

Bestellingen vlak voor het weekend kunnen vertraging oplopen doordat er het verzendbedrijf hier haar eigen beleid op heeft. PostNL levert op zaterdag, maar niet op zondag. Daarnaast worden pakketten die zaterdag worden verzonden, pas dinsdag uitgeleverd. DPD ontvangt en levert niet in het weekend. 

Mocht er door een andere reden vertraging oplopen, zal Vintro-Media u hier over inlichten. 

Via welk verzendbedrijf worden de pakketten verzonden?
Pakketten onder de 10 kg worden verzonden met postNL. Pakketten boven de 10 kg worden verzonden met DPD. Beide bedrijven hebben een soort gelijke service en u als klant zal hier dan ook niks van merken.